• Sims 3 Årstider!!!
2012-03-17 @ 11:54:45

CC Magic

Uppdatering:

Vixxe skrev:

Prova denna guiden, se om det funkar då? ;O http://ninoosims.tumblr.com/post/18492757724/how-to-    use-cc-magic

Tack Vixxie! Jag får börja om från början, för denna guiden var verkligen bra!


Hej! Ny dag, nya tag!

Jag sov rätt länge idag för att vara jag, det blev så mycket dator igår att jag har drömt konstiga drömmar.

Jag fick psykbryt på CC Magic igår för jag kunde inte starta spelet. Men egentligen ligger det till såhär:

Har flyttat över hela min The Sims 3 mapp till den lilla datorn för att CC magic-a den. Och jag har installerat Sims på den lilla datorn, men efter CC magic så ville inte spelet starta på den lilla datorn, så nu idag ska jag testa hur det blir på min stora. Men det tar ett tag att flytta alla filer.

Under tiden får ni lite information om CC Magic:


CC Magic - Filhanterare/Utforskare för Eget Innehåll för TS3

Filhantering i .package filer för The Sims 3 har blivit en utmaning. Det finns bokstavligen flera tusen gigabyte eget innehåll tillgängligt för spelet. Detta skapar 'problem' som plågar spelare.

  1. Spelet laggar: När du har mer än ca 200 egna innehållsfiler börjar spelet sakta ner märkbart. Detta är en begränsning för hur ett modernt dator-operativsystem jobbar, inte ett problem med själva spelet.
    Men jag har inte märkt denna begränsning överhuvudtaget så jag vet inte ifall det gäller för dem med MacOSX? Skaparen av CC Magic gjorde det för Windows.
  2. Organisation: Vad gör du om du bestämmer dig för att du inte vill ha ett visst anpassat objekt längre? Hur hittar du det? Tänk om du bara vill inaktivera det tillfälligt när du testar ett liknande objekt? Med tusentals CC-filer kan det vara mycket svårt att spåra något specifikt CC objekt.


CC Magic har ett sätt att lösa båda dessa frågor. Det gör att du kan ordna anpassat innehåll i en hierarki av filer, ungefär som mappar, vilket gör att du kan hitta och hantera ditt CC hur du vill. Till skillnad från att använda mappar för att hantera dina paketfiler vet CC magic vad dessa innehåller och kan visa dig information från paketen för att identifiera dem. Till exempel för de flesta objekt kan visa en miniatyrbild av objektet samt ett namn och en beskrivning. Det är bra när det gäller.package filerna för oftast vet man nte vad man laddat ner. Men Sims3Pack filerna ser man ju i Launchern. Plus att jag redan har alla mina .package organiserade i mappar, jag har gjort en guide om det, efter objekt och vem som skapat det för att kunna rensa hur jag vill, men det är nästa funktion som jag verkligen vill se om den fungerar på min dator:

När du använder CC magic för att ordna dina innehållsfiler i set, går det ett steg längre genom att eliminera den stora spel-laggen. Varje uppsättning du skapar samlas i en enda paket fil (eller ett fåtal filer, varje fil begränsas till 1 GB av operativsystemets krav), oavsett hur många individuella paket du har installerat från början.

Så igår gick jag igenom mitt CC med programmet, tog bort en massa som inte var nörvändigt och nu ska jag testa det på min stora dator. Jag vet inte ens om jag har gjort rätt, för det är ganska svåra instruktioner, men jag får prova mig fram.

Eftersom CC Magic är gjort som en extra launcher så vet jag inte om jag kan få lika stor användning för det som ni kan, eftersom jag inte kan installera det och använda alla funktioner.

JAg måste flytta alla mina filer till en Windows för att organisera ocj sedan tillbaka, och då faller hela grejen. Men jag vill iallafall se om gruperingen kan snabba upp mitt spel och få blor kraschen med de dynamiska skuggorna

 

 

Kommentarer

Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->