• Sims 3 Årstider!!!
2012-05-14 @ 13:58:48

Stölder och bedrägerier i Sims världen

Obs! Varning för mycket text!

Visste ni att Stölder och bedrägerier existerar i Sims världen lika mycket som i den riktiga världen?

Jag har samlat mycket info på sistone och läst mycket sidor. Eftersom jag själv har börjat smått att skapa egna grejer så vill jag veta vad jag har att förvänta mig.

Jag har läst och läst och läst och fått reda på följande:
  • Det är förbjudet att skapa egna simsgrejer som man sedan säljer. Man får gärna dela med sig, men inte tjäna pengar på det. Det står klart och tydligt i EA's Sims 3 användarvillkor. Det är endast EA som får lov att sälja Sims 3 saker.
  • The Sims Resource, en sida som jag har älskat länge sysslar med den värsta sortens bedrägeri: De stjäler andras verk, hackar hemsidor som inte vill samarbeta med dem och raderar deras skapelser från nätet. Det är hemskt eftersom sidan alltid varit mest populär i hela världen, och det är en svensk hemsida.
  • Thomas som äger sidan surfar hela dagarna och hackar folks hemsidor, deras mailadresser och gör allt för att de inte ska ladda upp saker på sina egna sidor. Han skickar även mail till Mediafire där han hävdar att han  "är den rättfärdige ägaren till denna nerladdning och vill att den tas bort från mediafire".

Hur kan man göra så?

Senast var det Zveki som blev hackad. Kolla hans Tumblr och läs vad som hänt...

Det finns en sida som heter TSR must be destroyed, och där finns all info ni behöver veta.

Jag har som tur är aldrig lagt en krona på den sidan, och jag stöder dem inte längre. Jag kommer fortsätta länka deras nedladdningar, men jag kommer aldrig ladda upp mina egna saker där.

TSR.mustbedestroyed.org hittar ni här. Verkligen värt att läsa, den öppnade mina ögon!

Detta gäller alltså inte er som laddar ner, utan bara de som skapar egna saker och laddar upp på olika sajter och/eller på TSR

Kommentarer

om man bara laddar ner gratis saker, och inte laddar upp nånting där.. äre lika "farligt" då eller hur man nu än ska säga ? :)

2012-05-14 @ 14:24:53 http://ssims3blogg.bloggplatsen.se
StellaochIsabelle




svar: jaha, ojj såg inte de. haha

ja verkligen :/..

2012-05-15 @ 17:33:00 http://ssims3blogg.bloggplatsen.se
StellaochIsabelle





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->