• Sims 3 Årstider!!!
2012-02-07 @ 20:33:06

Guide #2: Del 1: Poser, enkla sätt att skapa uttrycksfulla bilder

Innan vi börjar: Detta är överkurs, för erfarna användare. Inget ni måste ha för att spelet ska vara roligt.

Vad är Poser undrar ni?

Poser, en positionering är en modell-pose som du får simmen att göra.


Hur gör man? Ni behöver 3 olika saker (2 nödvändiga och en avancerad), och 2 av dessa kommer vi gå igenom i detta inlägg:
  • Poseplayer
  • Nedladdade poser
  • OMSP modden «« den går vi igenom i ett annat inlägg eftersom det är mer avancerat

För det första behöver ni Pose Player (en mod som gör det möjligt att använda installerade poser i en lista eller genom att skriva in pose-namnet, men vi kommer dit strax).

För att använda Pose Player laddar ni ner den
»här« Det är en .packade fil och vet ni inte hur man installerar dem, så klicka »här«.

För att använda Poser behöver ni även ladda ner Poserna. Poser letar man efter och laddar ner precis som eget innehåll. Om jag vill ha en deppig stämning i min bild googlar jag "sims 3 depressed poses" och får välja och vraka!

Var noga med att spara namnen på poserna i ett textdokument när ni laddar ner dem, eftersom vissa får man skriva in själv, och vissa kan man direkt välja i en lista, detta står på hemsidorna man laddar ner från. Namnen är krångliga ord som ser ut ungefär såhär: a_jockPose_x fast x:et är ett nummer. Är det en par-pose är det ofta ett nummer för sim ett och ett nummer för sim 2.

Jag vet, det låter krångligt men det är det inte! Oftast så får man en bild på posen och där står all info, kolla här:




När ni lagt in Pose Player i spelet kan ni helt enkelt köpa den i Dekorationer / Diverse (kostar endast 1§) och placera var som helst på tomten, se bilden nedan. (Klicka på bilden för större)


Markera simmen du vil posera, klicka på Pose player och välj antigen "Pose by name" eller "Select Pose From List"


I detta exempel väljer jag en pose från en lista.

Som ni ser står det vilka poser som är kvinnliga och manliga. Så fort jag valt posen kommer min Jack att göra denna pose:


Jag upprepar stegen ovanför med min Stella, fast väljer den kvinliga varianten:


Sen då?

Sedan är det dagt att skriva in fusket:

så att jag kan placera dem rätt, så att posen blir som den ska! Kom ihåg att hålla inne ALT tangenten när ni ska ställa simmarna i rätt position, det blir lättare och de låser sig inte till rutnätet.

När ni placerat ut simmarna på rätt ställe är det bara att ta ett foto! Klick, Klick!

(Klicka på bilden för större)

Vill ni ha dessa poser til era simmar? Ladda ner dem här!

För att använda "Pose by Name" där ni själva skriver in namnet på era poser, så gäller följande:
Välj "Pose By Name" och skriv in namnet på posen (som jag förklarade längre upp i inlägget) och tadaaa! Simmen gör posen! Det är verkligen lätt!

Nu har ni lärt er hur man gör poser i the sims 3, i nästa del kommer mer avancerade poser där man behöver lägga till höjdskillnader på simmarna!

Om posen inte verkar fungera när ni försöker få simmarna att posera, och de bara står där och glor,så prova med en annan pose nedladdning eftersom vissa fungerar inte… ta även bort den icke-fungerande från mods mappen!

Hoppas ni lärt er något idag!
Kommentarer



Jag är super osäker om jag ska ladda hem poser playar för datorn bli så hakig o min dator är nästan snart död för att jag har laddat hem så mycket en dag var det nära på att min dator inte startades ;/ .

2012-02-07 @ 20:49:07
Lisa mitt smek namn Elena




@Lisa:



Då kanske du skall rensa lite bland nedladdningarna så du tar bort det som du inte använder??



:P

2012-02-07 @ 21:38:06 http://simsim.blogg.se/
SimSim <3




Jag har använt pose playern ett tag, men har inte riktigt hittat några bra poser.. Har du lust att länka poserna som du har installerade (bortsett från de du visade ovan)? Vore jättesnällt :)

2012-02-08 @ 07:19:12
E




Tack tack!

Men jag kan inte få det att dyka upp i spelet? :(

Har det inte igång när jag lägger i grejerna, så det är inte det.

Och mosaik-saken verkar inte funka heller. Jag har Windows 7, och lägger in dom i downloads, eller ska man lägga dom någon annanstans?

2012-02-08 @ 09:00:48
Annie




@Annie:

Du måste läsa instruktioner noga innan du lägger i saker i spelet. De ska INTE ligga i downloads.



Läs detta inlägg noga:



http://simsim.blogg.se/2012/january/hur-man-installerar-eget-innehall-aven-kalla.html

2012-02-08 @ 11:27:04 http://simsim.blogg.se/
SimSim <3




@E:

Jag kan försöka leta fram de jag har på min dator :)

2012-02-08 @ 11:28:12 http://simsim.blogg.se/
SimSim <3




Öhh, vet inte om jag vill ladda ner grejer och sånt, alltså ladda ner posegrejer.

2012-02-08 @ 15:26:29
Ellie




Tack för guiden^^ Har funderat ett tag på om jag ska ladda ner poseplayer... Kan det göra så att datorn börjar hacka och lagga eller är den helt säker att ladda ner?

2012-02-08 @ 20:41:24 http://theesimsblogg.bloggplatsen.se
^.^





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->