• Sims 3 Årstider!!!
2012-01-29 @ 22:52:01

Top Mods - Spelmodifikationer

Jag älskar att The Sims 3 är ett så multifunktionellt spel.
Det finns några 'mods' som jag inte skulle kunna spela utan.
De är följande:

  • NRaas Overwatch - en modifikation som stänger av och tar bort objekt som sitter och "finns" i bakgrunden, det betyder att man ibland får meddelanden om att stereor har stängts av, fordon har tagits bort, simmar har återställts. Detta gäller inte saker i mitt aktiva hushåll utan saker som hänger och saktar ner spelet i bakgrunden. Verkligen den bästa modden jag har.
  • NoIntro - Spelet startar utan introt och laddar med laddningsskärmen direkt, kortar ner spelets starttid med mer än hälften. Perfekt!
  • NoMosaic - ingen censur på nakna simmar.  Jag menar - vem bryr sig? Se till att du väljer rätt, eftersom det nu (30/1-2012) finns 3 val till tre olika uppdateringar, men information finns till varje nedladdning.
  • Poseplayer - Den som kan spela upp poser i Sims 3. Vad är poser? Klicka här för att lära dig!
  • OMSP (one more slot please) - lägger till extra "rutor" när man bygger hur och köper möbler. Man kan placera dem på fler sätt! Exempel:          > http://thumbs2.modthesims.info/img/3/5/9/0/8/2/8/MTS2_granthes_1159655_sequence.jpg
  • Jonha Sliders - ger fler möjligheter till att omforma kropparna med höftstorlex, axelbredd, ankelbredd, halslängd, mm.
  • Tropical Weather - en klar favorit eftersom ljussättningen i spelet har ändrats lite och ljuset från sol och måne om dagar och nätter är vackrare och känns mer äkta.
  • No Route Fail Tantrum Animations - simmarna flippar inte ut och skriker när de inte kan komma förbi något eller göra en speciell sak, utan det kommer bara en pratbubbla. Hur skönt som helst, eftersom det hände waaaaaaay för ofta innan.
  • Sist, men inte minst: Ice cream truck: Please stop stalking my Sims Mod - Denna mod ändrar tidsintervallet för glassbilens besök en hel del. Den förhindrar bilen från att sitta framför ditt aktiva hushåll i 8 timmar per dag.

Om ni tycker dessa är intressanta kan jag posta länkarna till dem! Bara hojta till!

Updatering: Vad roligt att någon hojtade :D Jag lägger in länkarna nu efterhand! Alla mods är gratis, sajterna kan begära registrering innan man kanladda ner, men detta är också gratis!

Kom ihåg:

  • Installera en Mod i taget genom att packa upp dem ifall de är ihoppackade och sedan lägger ni dem i Mods mappen.
  • Testa spelet så att det funkar som det ska innan ni lägger till nästa mod. Detta är viktigt så att inga krockar. (De krockar inte för mig, men alla datorer är individuella)

Godnatt för idag! 00:15 - Inte enchans att jag kunde somna.

Kommentarer

Hojt!

2012-01-29 @ 23:58:49
Linda




ÄNTLIGEN!!! NU SKA GLASSBILEN SLUTA STALKA MIG <3<<3<3<33333

2012-01-31 @ 12:39:01
Evelina




De står att jag är för ung för att ladda ner från den sidan eller bli medlem då xD Kan man inte få typ låna ditt konto eller något sånt? :/ eller om du kunde göra ett gäst konto! :D :)

2012-02-06 @ 17:04:33
..




Fungerar moden för att man kan ändra längd osv. fortfarande efter husdjur?
+ För mig fungerar det inte att ladda ner saker, bara från sims sidan (thesims3.com).
Jag har gjort exakt som din guide men det fungerar inte. Sakerna räknas som : Sims föremål, eller något sånt istållet för tex. hashha.png (nu ska det ju inte vara png men det var ett exempel).

Ovch det kommer inte med i spelet. Kan jag lägga det in mappen "Downloads" som jag alltid haft under The Sims? Alltså inte den som man skapar själv.'
För där läggs allt annat som jag laddar ner från thesims3.com

Svar: Hej!Nu är det liiite oklart vad det är du menar... Om du har gjort exakt som min guide så ska det fungera!

Alla moddar jag har fungerar precis som de ska, och jag spelar nu på en äldre PC jag har här i Barca.

Se till att läsa detta inlägg noggrant igen:
http://simsim.blogg.se/2012/january/hur-man-installerar-eget-innehall-aven-kalla.html

eller ladda ner och installera mapparna direkt utan att skapa mappar själv:
http://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.modthesims.info%2Fwiki.php%3Ftitle%3DGame_Help%3AInstalling_Sims_3_Package_Files%2FSetup_and_Files

Annars får du skriva väldigt tydligt vad det är du menar :D
SimSim

2012-09-23 @ 14:00:40
HJÄLP!





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->