• Sims 3 Årstider!!!
2013-01-14 @ 14:17:00

Fråga om Sims 3 Skapande

Juliet:
Jag vill göra min egna sims 3 tavlor kläder eller animation eller linser och andra saker men vilket program är det bäst att ha det i om man vill ha kläderna/linserna/tavlorna i bra kvalitet? och sedan skulle det vara kul om ni kunde göra en tutorial hur man gör sina egna sims 3 saker


Hej!
Det är en svår process att skapa simsgrejer och jag har själv inte lyckats med mer än ögon, läppar och en tavla. Jag vet att det finns tutorials där ute och jag postar gärna länkar till de jag försöker använda, men de e på engelska och jag kan inte översätta dem ifall jag inte riktigt lyckats skapa något bra om du förstår hur jag menar...

Det är ett projekt som kommer i framtiden.

Angående vilket program som är bäst är det detta (tyvärr)

 
Det finns även S3PE (Sims 3 Package editor) Som är en mer invecklad variant av programmet ovan.
Om det finns någon som är duktig på att skapa saker och är från Sverige som vill göra en guide är ni välkomna att kontakta oss i bloggen :D
 
Här har vi en länk till olika tutorials på MOD THE SIMS3
 
Juliet:
Tack så hemskt mycket, att du tog dig tid att svara på min fråga. Det är så att jag ska börja göra enavancerad sims 3 machinima och jag tänkte göra några sims 3 saker och det var därför jag frågade, men verkligen ett stort tack jag ska ladda ner programmet nu, och försöka pyssla lite och följa videorna.

 
Svar:

Vad kul! hoppas det blir en bra video! Säg gärna till när den är klar så postar vi den här! De grejerna du behöver, finns de inte alls ifall du googlar? Jag kanske kan hjälpa dig att hitta?

 
 
Kommentarer

Tack så hemskt mycket, att du tog dig tid att svara på min fråga. Det är så att jag ska börja göra en avancerad sims 3 machinima och jag tänkte göra några sims 3 saker och det var därför jag frågade, men verkligen ett stort tack jag ska ladda ner programmet nu, och försöka pyssla lite och följa videorna.

Svar: Vad kul! hoppas det blir en bra video! Säg gärna till när den är klar så postar vi den här!De grejerna du behöver, finns de inte alls ifall du googlar? Jag kanske kan hjälpa dig att hitta?
SimSim

2013-01-14 @ 15:10:29
Juliet




"tyvärr" varför är det tyvärr?

Svar: var vänlig och läs inlägget postat innan detta inlägg, där finns info om varför det är tyvärr :)
SimSim

2013-01-14 @ 17:43:21
Ella




Jag meddelar om jag har nå jag söker :)

2013-01-14 @ 19:50:03
Juliet




Kan ni göra ett inlägg om kläder och lite blandade saker. jag söker just nu efter lite dystra kläder mest mörka dystra färger och lite animationer och en gratis verson av Sony Vegas Pro 11.

Svar: Hej!
Jag ska leta lite i eftermiddag när jag kommer hem! Sony Vegas Pro kan jag tyvärr inte hjälpa dig med eftersom programmet är ett betalprogram!
SimSim

2013-01-14 @ 21:48:26
Juliet





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->