• Sims 3 Årstider!!!
2012-04-09 @ 14:19:30

På Agendan: SimSim ska skapa egna sims 3 grejer O__o

Hej! Hoppas ni har/hade en trevlig påsk!
Jag är så jäkla mätt fortfarande efter allt ätande och på påsken så äter man ju äggstra mycket (haha. O__o)
I Sverige är ju inte påsken så jätte jätte jätte viktig, mer ett skönt avbrott i vardagen och tid för familjen, men från mitt hemland så är det som julafton. Vi brukar åka och välsigna våra ägg i kyrkan innan man äter dem (jag vet, de e lite skumt haha, men alla gör det). Tänk er, en hel kyrka fylld med folk som bär på hundratals ägg ^^

Anywaaaay...

Jag har äntligen kunnat ge mig in i Sims 3 c3 djungeln med c3 menar jag ccc (create custom content)

Jag ska själv börja göra egna sims grejer (om det går)

Det är inte lätt att hitta en bra guide, för det är ganska komplicerat om man vill skapa något från grunden och kunskaper i milkshape eller blender plus photoshop är ett krav. Photoshop kan jag men inte riktigt Milkshape ännu, därför tänkte jag börja med att skapa egna ögon (linser).

Vad hade ni velat se mig skapa när jag väl kommer igång? Kom gärna med några idéer så jag kan öva!

Wish me luck!
Kommentarer

Ide:

Kanske något till husdjur (matpåse, skål osv.)?

Eller kanske ett armband?

Lycka til!:)

2012-04-09 @ 15:20:31 http://welvethesims3.bloggplatsen.se
Cathy




Lycka till! :D

2012-04-09 @ 15:31:50 http://thejossassimsblogg.blogg.se/
Jossa :)




Om du skulle göra ett hår som är RAKT för en gångs skull, så skulle jag avguda dig för alltid! o_O Men lycka till med c3!

Kirre




Hej! Hoppas det går bra att skapa saker! :) Men, jag tycker väldigt mycket om spets tröjor/blusar och usa tröjor/linnen :D Om du inte skulle göra ögon nu då? ;)

2012-04-09 @ 21:12:45
Jennie






Jag tycker du ska skapa

hår till simmarna. :)

2012-04-09 @ 22:19:14
Lisa





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->