• Sims 3 Årstider!!!
2012-12-30 @ 11:23:00

Visste ni att...

... det är olagligt att skapa Sims 3 saker och sedan sälja dem?
 
Förtydligande: Det är inte olagligt att skapa saker till The Sims 3. Man får gärna skapa saker och dela med sig! Men det är när man säljer dem mot utbyte av pengar som man bryter mot lagen.
 
Japp, du läste rätt!
Det är därför det varit så mycket bråk angående The Sims 3 användare och ***.
 
Jag skriver tre stjärnor istället för att skriva ut namnet på hemsidan eftersom jag inte vill bli kopplad till dem på något sätt. Men en bild får ni här:
 
*** är den största inofficiella simssiten på nätet och de "anställer" olika duktiga Sims 3 fantaster (som Newsea) för att tjäna miljoner på dem och lova dem saker de inte håller.
Inte nog med det;
  • Man kan inte avregistrera sig på deras sajt och har man väl laddat upp något så är det inte ditt längre.
  • Om du varit med på *** som en Featured Artist och de tjänat pengar på dig, kommer de sedan hacka och krossa alla dina andra sajter du skapar efteråt.
 
Som betalande kund så håller *** stenhård koll på dig genom olika cookies och genom reklam (all reklam du ser på internet speglar tillbaka något ord du har sökt på Google eller någon annan site) och de kunder som har avbrutit sin prenumeration och slutat betala har blivit attackerade av diverse datavirus och ännu värre, *** har även hackat PayPalkonton.
 
Allt detta låter så sorgligt, men det är tyvärr sant. Allt jag har skrivit kan ni läsa om ni följer länken nedan.
 
Ta en kik på denna sidan för att hålla er uppdaterade på vad *** har för sig.  Länken går ej till deras hemsida utan till en sida som är anti dem och samlar allt fuffens de har för sig.
 
Det värsta är att *** skaparna och ägarna är svenskar. Vilket bra sätt att marknadsföra Sverige på utåt.
 
Tänk er noga för innan ni blir betalande medlemmar på ***, och sprid denna info vidare till era Sims 3 vänner.


Kommentarer

Är worksgopen olaglig? Där man kan göra egna saker ***- workshop???

Det är många som gär grejer där så är det farligt/ dem snor saker osv??

Svar: Förtydligande: Det är inte olagligt att skapa saker till The Sims 3. Man får gärna skapa saker och dela med sig! Men det är när man säljer dem mot utbyte av pengar som man bryter mot lagen, så det är ingen fara. Jag använder mig av samma program !
SimSim

2012-12-30 @ 11:41:10
Cilla




Jag menade om det var farligt för datorn och om dem kan sno saker och styra/förstöra osv. i datorn när man använder workshopen?

Bra att du varnar för sådant här! Och SUPER BRA blogg!

Svar: Nej det har jag svårt att tro, eftersom man inte behöver vara uppkopplad till nätet när man skapar saker i workshopen, men jag laddar aldrig upp mina saker till den hemsidan när dem är klara bara för att vara säker :)
SimSim

2012-12-30 @ 19:14:01
Cilla




Måste man ladda ner? Och äR det säkert att ladda ner det? Begöver man något mer än att ladda ner? Ingen registrering?

Och tack för svaren!:)

Svar: Nu förstår jag inte riktigt hur du menar... Om du vill skapa saker så måste du självklart ha programmet! jag tror du ska läsa igenom mitt inlägg igen, det handlar om betalande kunder och artister som är inköpta till sidan. Den gör dig inte något om du inte betalar :)
SimSim

2012-12-30 @ 21:26:05
Cilla





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->