• Sims 3 Årstider!!!
2012-01-19 @ 14:32:36

Skins - olika hudtyper

Hej Simmare!
Idag tänkte jag skriva lite om Skins, d.v.s. Hudtyper för de olika simmarna.
Jag älskar skins av den anledningen att simmarna blir så mycket vackrare då, och de ser mer levande ut.

Skins skapas precis som möbler och andra saker - av en erfaren konstnär i de flesta fallen, för att få kroppen så anatomiskt korrekt på alla sätt. Japp, alla sätt.

Kolla på bilden nedan, och jämför dessa kroppar. Den vänstra är spelets original hud, och den vänstra är ett tillagt, jag kommer lägga in länken till just den hudtypen lite längre ner!

Det finns så många olika hudtyper där ute, både default och non default skin och jag rekommenderar er att ladda hem skins av typen: non default skin.
Varför?
Jo!
Det finns olika typer av .package filer (om du inte vet vad .package filer är så klicka här!)

Kort sagt är ordet default rakt översatt till standard. Om du laddar hem ett standard skin, så kommer det att användas på alla simmar i hela spelet. Det kan vara praktiskt, men jag gillar mer den andra varianten.

Non default skins, hudtyper som inte är standard dyker upp i SES (skapa en sim) och ger er en valmöjlighet att välja bland många olika, och det används alltså bara på de simmar du själv väljer att använda dem på i SES.

Såhär ser det ut när du får välja hudtyp själv:

Alla de hudfärger med små mappar i botten är egeninstallerade på er dator. Det går att scrolla i den lilla rutan, fastän det inte ser ut som det (klicka på play nedan för en liten demo!)



Här kommer en massa härliga nerladdningslänkar på hudtyper! Jag har allihopa på min egna dator, så alla är säkra, testade och får ej spelet att crascha!

Skins från Mod The Sims:
Kvinnliga skins:

Naghty and Nice (hudtypen som visades som exempel i inlägget)
Skapad av Lady Frontbum (Jag vet, jag vet... vem vill heta fröken framstjärt???)
Nerladdningen är gratis, men ni måste registrera er på sajten först (oxå gratis).
Ladda ner här!


Busty Claire
Skapad av Lady Frontbum
Nerladdningen är gratis, men ni måste registrera er på sajten först (oxå gratis).
Ladda ner här!

Manliga skins:

Male skin
Skapad av TummyZa
Nerladdningen är gratis, men ni måste registrera er på sajten först (oxå gratis).
Ladda ner här!


Den sista som ja brukar använda mest är ett skin som kommer från en hel Sim som ska föreställa Edward Cullen.
Ladda ner hela simmen för att kunna använda er av huden.
Skapad av anna9319
Nerladdningen är gratis, men ni måste registrera er på sajten först (oxå gratis).
Ladda ner här!

Ladda hem filerna och lägg den i mappen:
C: \ Dokument \ Electronic Arts \ sims3 \ Mods \ Packages

Jag kommer såklart ladda upp fler skins framöver, och länka tillbaka till detta inlägg ifall någon skulle undra varför man använder sånt här!

Enjoy!
Kommentarer

Hur får man bort censuren? Har lyckats med det i Sims 2, men inte i 3an ännu. Du kanske redan har ett inlägg om det? Mejla mig gärna med svar eller gör gärna ett inlägg! Superbra blogg, älskar Sims :D!

2012-02-02 @ 19:31:14
Annie




@Annie:



Kolla in detta inlägg och ladda ner NoMosaic.

http://simsim.blogg.se/2012/january/tips-mods-spelmodifikationer.html



mvh SimSim

2012-02-02 @ 20:32:19 http://simsim.blogg.se/
SimSim <3





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->