• Sims 3 Årstider!!!
2012-01-23 @ 11:31:51

Guide #1: Hur man tar bättre bilder i The Sims 3

Nu ska jag visa er hur ni tar bra bilder i The Sims 3.

Denna guide är direkt översatt från The Harlequinade.

Är du en av dem som inte tycker särskilt mycket om att publicera dina spel bilder på forum eller i berättelser för att du känner att de är bara inte tillräckligt bra?
Tja, mina vänner, då har du kommit till rätt ställe :)

Jag ska ge dig massor av tips för fotografering av Sims, samt exempel på dessa tips med hjälp av några av mina egna bilder.


Grafik
För det första skulle jag bara vilja klargöra, bra grafik är inte nödvändigt för bra bilder i spelet. Du kan ha en dator som knappt kör spelet med alla inställningar på lägsta grafik, och ändå ta bättre bilder än någon som har en superdator med den bästa grafiken.


Ditt huvudsakliga verktyg för att ta bilder kommer att vara den fria kameran. För att komma åt den, tryck på TAB-tangenten på ditt tangentbord i spel-läge och du kan rotera kameran med musen. Piltangenterna flytta kameran runt, Q och E vrider upp och ner, medan Z och X zoomar in och ut.

ÄMNE
Det första steget till att ta ett bra foto är att veta vad du verkligen vill fota. För er som klickar här och där utan att veta riktigt vad du siktar på, tänk istället på saker som du och din familj skulle ta bilder på i verkliga livet. Det kommer förmodligen vara saker som födelsedagar, fester, bröllop och barnens uppväxt. Dessa kan översätta till The Sims om dina bilder ska vara ett familjeformat.

Eller om du har en färdig berättelse du vill berätta, så fundera ut vad du vill visa, och placera kameran och kör dina simmars animationer och vänta på en bra bild. Eller så kan du använda poser, men det tar vi upp i ett annat inlägg.

Belysning
En bra bild kommer sällan bli bra utan tillräcklig belysning. Försök alltid att fota i ett rum i simmarnas hem som har bra belysning, oavsett om det är naturligt eller konstgjort.
Om du inte vill ha ljusa rum överallt hela tiden, köp lampor, ta en bild och ta bort dem efteråt. På bilden ovan hade lilla babyn en väldigt söt min som jag ville fånga. Eftersom hennes rum var ganska mörkt, lade jag till ljus precis ovanför hennes spjälsäng, som lyste upp hennes ansikte bra för bilden, och sedan tog jag bara bort det efter.

Positionering
För positionering av dina simmar i bilder, överväg 'regeln om tredjedelar'. Tänk dig att din skärm är uppdelad i tre avsnitt: vänster, höger och mitten. För de flesta vardagliga bilder, vill du att din sim ska vara i centrum. (gå ner ett steg för att se exempel på positionering).

Om du vill ha en mer "photoshoot" känsla som jag ville i bilden med Simmen ovan, då kan du placera din sim i antingen vänster eller höger avsnitt.

Positionering för landskap
Om du tar ett foto av ett landskap, då gäller regeln om tredjedelar fortfarande. Men den här gången är avsnitten toppen, botten och centrum istället.

Generellt bör förgrunden (det du fokuserar på) vara den nedre tredjedelen, centrum bakgrunden och toppen himlen. Men i fall som ovan där jag ville att fokusera mer på förgrunden och bakgrunden, skiftade jag avsnitten upp lite och tog mindre av himlen.





Atmosfär (VIKTIGASTE REGELN)
För saker som berättelser, är stämningen i en bild viktigast. På bilden ovan placerade jag simmarna till vänster på ramen med hjälp av regeln om tredjedelar, så att jag skulle kunna innehålla mer av det vackra landskapet bakom dem. Detta bidrog verkligen till att skapa en romantisk atmosfär som jag verkligen kände när jag spelade spelet.

Relationer
När du fotograferar mer än en Sim är det viktigt att förmedla förhållandet mellan dem i bilden. Bara för att du vet att Bob är Sallys make och Carly, dottern, är den med det röda håret på soffan, betyder inte att alla andra kommer veta det också.
På bilden ovan ville jag att alla ska veta att Jasper och Kyra var ett par. Jag såg en söt pose när de kramades i soffan då de tittade in i varandras ögon och log. Jag satte upp mitt 'fotografi läge' (tryckte på TAB och ffixade en bra vinkel) och väntade tills de gjorde det igen. KLICK!


Kontakt
För tillfällen när du verkligen vill att din sim att ta kontakt med din publik, placera kameran så det ser ut som om din sim tittar in i den. Detta är speciellt användbart när din Sim är tänkt att tala direkt till publiken, eller bilden är tänkt att fotas av en annan Sim.


Sådär! Då vet ni hur man tar bättre bilder! Jag själv har nu använt sönder min TAB tangent (ok inte riktigt) och jag har förbättrat mina egna bilder till 100%

Bild från min Legacy:

Kommentarer

Fina bilder! Hur gjorde du för att få dem på bilden längst ner att hålla varandras händer medan pojken pussade henne på huvudet?

2012-01-23 @ 14:12:30
Emily




@Emily:



Det är olika poser som jag pratade lite lätt om i inlägget, jag kommer skriva mer om det så fort jag får rätt på dem själv :D

2012-01-23 @ 17:22:45 http://simsim.blogg.se/
❤ SimSim




Förlåt om jag lite störande (för att jag skickar rätt så mycket kommentarer). Men kan jag göra så att jag får bättre grafik i spelet? Har gått in på lite inställningar och så. Men går det liksom?

2012-01-28 @ 20:05:51
Ellie




@Ellie:

Tänk inte på det! Kommentera på! Jag vet själv hur det var innan jag fick svar, så fråga sönder bloggen om du så vill! :D



Grafiken.. ahh denna ljuva grafik. Ska jag vara ärlig: nja. det beror på din dators grafikkort och vilka sims expansioner man har. ad har du för något grafikkort och vad har du för dator?



Jag spelade Sims på min Pc från 2009 ända fram till oktober förra året och sedan köpte jag min monster iMac. Ska jag vara helt 100% ärlig så skiljer sig inte grafiken något alls.



Sims är begränsat till en viss del. Saker kan se hårda ut och ibland tycker jag skuggorna är skumma och sitter "fel" så att saker ser ut att flyta lite ovanför golvet.



Men grafiken i Sims blir bättre och bättre för varje expansion, och det du kan försöka med är att uppdatera din dators grafikkort.



Jag har lärt mig att acceptera SIms som det är, och när jag t.ex tar bilder, för de e då jag kan störa mig på grafiken mest, så fixar jag till dem lite smått i photoshop helt enkelt!



Hoppas jag inte krånglade till det där alldeles för mkt. Jag gör så när jag blir uppspelt :D

2012-01-28 @ 20:58:38 http://simsim.blogg.se/
❤ SimSim




Tack för hjälpen, jag tror jag ska försöka, eller åtminstonde se vad jag kan göra. ^^ :D

2012-01-29 @ 16:41:12
Ellie





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->