• Sims 3 Årstider!!!
2012-03-26 @ 13:06:21

3D Eyelash Project

Detta är ett projekt som S-Club har jobbat med ett tag.
En liten varning: det är flera steg man måste gå igenom för att installera ögonfransarna, så är du inte van vid att pilla med filer till Sims3 så rekommenderar jag er att låta bli.

Dessa fransar ersätter EA's ena fransar genom några olika steg:

  1. Frans mesh - Resurs fil (Obligatoriskt)
  2. Frans designer - Resursfil + SES val av fransar (Obligatoriskt)
  3. Frans skjutreglage - Extra
  4. EA's Frans borttagning "Mod" - Valfri

Jag rekommenderar att ni laddar ner allihop och använder alla. Även EA's fransborttagning. Den tar inte bort fransarna på riktigt, utan gömmer dem för att tillsammans med de nya fransarna så kan man se en tydlig rand. Ingen viktigt men jag är alltid för helhetsintrycket :D


Endast kvinnliga fransar är tillgängliga just nu, de manliga måste anpassas mer.

Förklaringar:


1) Frans Mesh


- den främsta resursen som innehåller mesh data för konstruktion av fransarna i spelet. Eyelash Mesh (Female)

2) Frans Design filer


- dessa är texturer och SES-relaterade CC filer. Eyelash Design Set #1

 

Som standard är de olika ögonfransarna insatta i Smink > Eyeliner och i Kläder > Accessoarer (Kategori Glasögon och örhängen) Detta för att man ska kunna använda olika smink och fransar och accessoarer samtidigt.

Det som är bra med att ha olika SES instanser att du kan ha olika designstilar.

Om du vill ha en eyeliner och några glasögon, kan du använda till exempel örhänge fransarna.

3) Sliders:

 

4) EA Frans borttagnings mod

Exempel:




Kommentarer

Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->