• Sims 3 Årstider!!!
2013-01-08 @ 11:50:00

Hjälpcenter: Downloadsmappen

 
SimsMixy:
När jag ska kommentera "hjälp något är fel" så går det inte, det finns ingen box! 

Min fråga: 
Jag avinstallerade typ jättemånga saker i startpanelen, men inget av det är borta i Downloads mappen!
 
Svar: Tack för hjälpen! Jag måste ha råkat klicka av kommentarsrutan!
 
När du installerar saker i spelet så läggs de i Downloadsmappen automatiskt och ligger där så at du kan installera och avinstallera dem hur du vill som en filhanterare, det är upp till dig att radera dem senare själv!
 
Filerna lagras nämligen på 3 ställen:
  • I Downloadsmappen
  • I DCCache
  • I DCBackup
Radera aldrig DCCache mappen, då försvinner alla dina filer från spelet.
Raderar du allt i Downloadsmappen och avinstallerar en sak och den ändå dyker upp i spelet däremot, då ligger den kvar som en .package fil i DCBackup mappen.
 
DCBackup är som det låter - en backupmapp där allting lagras ifall det skulle hända något i spelet. 
Filer som börjar med 0x och följt av en massa siffror och bokstäver är filer som du installerat själv,
filer som börjar på eb eller några andra bokstäver är oftast Sims 3 Store saker.
 
Du kan radera DCBackup mappens innehåll - förutom en fil: ccmerged.package! Det är en spelfil som innehåller reparationer på Sims 3 Store innehåll.
 
Många raderar DCBackup mappen för att de tror att det ska snabba upp deras spel, men det är faktiskt dumt och mappen ska inte tömmas om det inte är absolut nödvändigt. 
 
Varför?
 
Jo! Om du skapar en tomt, eller en sim och sedan exporterar den så tar spelet och packar alla filer du har på simmen/tomten i en sim3pack fil och de filerna tar spelet från just DCBackup.
 
Hoppas du får klarhet i ditt problem! Skriv gärna i detta inlägg om ditt problem kvarstår!


 
Kommentarer

Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->