• Sims 3 Årstider!!!
2012-01-21 @ 18:08:21

The Legend Legacy - Inledning



Stella Legend flyttar från storstadsmyller och lyx i Bridgeport, till sin pappas gård i Appaloosa Plains efter att hennes mamma blivit mördad mitt framför hennes ögon ...

Före.

Jag började skolan redan när jag var 6 år. Allt var planerat från min födsel. Plugga hårt, jobba hårdare. Bli något stort. Arkitekt.

Ta över familjeföretaget, Hartford & Smith. Bridgeports största arkitekturfirma. Globalisera. Bli större, jobba hårdare, ta över världen och dö.  

Det var så det kändes iallafall.

Sista året på Bridgeport High, antagen i förtid till Twinbrook University. Tack vare firman. Jag var mammas stolthet, en riktig Hartford. Fastän min pappas namn var Legend ville mamma jag skulle ta över hennes när det var dags.

Så vad gör man när man är 17 år och hela livet vänds upp och ner. Ett tomt planlöst inte. Tomrum. Void.

Innan hann jag inte tänka så mycket, var helt uppe i min mammas planer. "Jobba hårt och ta över firman" var mantrat jag hört hela livet. Jag tror nu i efterhand att hon ville leva ut sina egna drömmar i mig. Allt det hon inte klarade av. Allt det hon inte hann innan jag kom. Allt hon aldrig kommer kunna göra.

Två månader innan studenten gick vi på ännu en invigning. Nyöppning av något stort företag firman byggt.

Jag kommer inte ens ihåg vilket det var. Inte vad jag hade på mig, eller vem som var där.

Men jag kommer aldrig glömma honom. De sekunderna kommer alltid vara fastetsade i mitt minne. Han höll tal i den stora foaljén. Röster och klinkande glas ekade mot väggar och tak. Vit, kall marmor överallt.

"Visst är det något särskilt med nya byggnader och invigningar. För nittonde gången samlas vi kring Demi Hartfords och Dan Smiths kreation här i centrum med den underbara utsikten över floden…"

Jag lyssnade inte på det dumma talet, vilket jag ångrar nu. Om jag hade lyssnat, hade det förändrat något? Hade jag kunnat göra något? Hade jag förstått? Jag ville bara därifrån. Skorna klämde, klänningen kliade och jag hade massor med examensprover kvar att plugga till.

Jag blev sakta med medveten om vad han sa. Hela salen hade blivit knäpptyst på ett obehagligt sätt.

"…när jag tänker närmare efter så kanske godheten inte existerar överhuvudtaget. I huvudsak talar vi nog om ett mänskligt påfund. I naturen finns ingenting som kan kallas godhet och därför inte heller dess motsats, ondskan. Inte efter detta iallafall."

Jag såg inte pistolen förrän den hade gått av. Jag hörde aldrig ljudet. Kände bara doften av krut och alkohol.

Panik utbröt i hela salen men jag var fastfrusen. Blodet på den vita, kalla hemska marmorn sitter fast innanför mina ögonlock. Blodet, marmorn och mamma.

Detta var inledningen till min Legacy historia. Ursprunget. Vad tycker ni?


Vad är The Sims 3 Legacy? Klicka här för att lära dig!
Kommentarer

Jättebra! Längtar till fortsättningen :)

2012-01-21 @ 19:58:10
Jessica




Verkar jättebra!

Vill verkligen läsa fortsättningen.

2012-01-28 @ 12:29:26
Ellie




Wow skitbra story! :D Och jag tyker verkligen att Stella är en superfin sim. Hon är så detaljerad och fin (och så är ag ju svag för rött hår...)



Längtar efter fortsättningen! Keep up the good work ;) XD

2012-01-29 @ 16:51:46 http://simsa-si.bloggplatsen.se
Lovegood





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->