• Sims 3 Årstider!!!
2013-01-16 @ 11:20:00

Hjälpcenter: Installerade simmar dyker ej upp i spelet

Nettan:
Hej! Hittade denna bloggen av en slump. Försökte hitta ett svar på mitt problem genom google. Utan något större resultat. Hoppas du har någon lösning, har frågat flera men de har inte vetat hur jag ska gå till väga. 
Mitt problem är helt enkelt att vissa simmar jag laddar ner vägrar att visas i spelet! Jag laddar alltid ner genom mediafire, ej exhange & det. Det funkar riktigt bra, de installeras utan problem och visas sedan i "färdiga simmar" i CAS. Kläder, hår osv också. Men vid vissa tillfällen så fungerar det inte alls. Det står att det lyckades när jag installerade simmen till launchern.
Men sedan finns de inte i spelet, de dyker inte upp någonstans varken simmen eller tillbehören. Så då stänger jag av spelet och kollar, då finns inte simmen längre på installerat innehåll utan bara på nerladdat. Så installerar den igen. Den dyker upp i installerat innehåll, men dyker ej upp i spelet. Stänger av, checkar och den finns inte där längre utan bara på nerladdat. Har provat att ta bort och ladda hem den igen, men det är samma visa igen.
Andra människor som laddat ner verkar inte ha några problem alls. Blir så frustrerad så ger upp till slut, men det finns ibland verkligen vissa simmar jag vill ha till mitt spel. Förstår inte, gör inget annorlunda alls gentemot hur jag laddar ner andra. Det är bara vissa simmar som vägrar att dyka upp.. Har du någon aning om vad detta är eller hur jag ska lösa det? Har även trott att de kanske kan betyda på att jag på något sätt kan ha för mycket nerladdat eller för många andra simmar, men prövade en gång nyligen när jag hade installerat om alla spel, men funkade inte då heller. Oftast alltid samma simmar också. Kanske inte spelar någon roll, men kan tillägga att de oftast också är svenska simsbloggar jag laddar ner simmar ifrån, men har även försökt ladda ner andra. Finns nu några simmar jag verkligen vill ha i mitt spel, men detta ska såklart ske! 

Jaja, tack på förhand & ha det bra! Kommer verkligen följa bloggen, då den verkar ha mycket intressant!
Svar:
Hej Nettan och tack så hemskt mycket för de fina komplimangerna.
Detta problem med launchern är inte nytt. Ofta visar launchern fel när det gäller installerade filer. mer än hälften av mina installationer visas som inte installerade.
 
Nu är det så att ditt problem är antigen väldigt, väldigt enkelt. Eller inte.
 
Jag var jättefrustrerad ett tag då många simmar inte dök upp hos mig.
Men det jag hade gjort var att ladda ner Vuxna simmar, och sedan när jag var i Skapa en Sim och skulle leta efter dem och de inte dök upp var för att SES är förinställt på Ungdom.
 

Prova att klicka på de andra ålderskategorierna och sedan på Simmar så kanske de dyker upp.
 
Ladda ner min Sim, Vanessa Sea, hon är ungdom och testa och se ifall hon dyker upp.
 
Om inte så ska jag leta vidare och kontakta några vänner på ett forum och se vad det kan röra sig om.
 
 
 
 
Kommentarer

Tack så jättemycket för svar! Ska testa detta senare när jag kommer hem, så informerar jag om hur det gick sen! :)

2013-01-16 @ 12:15:03 http://nettandahl.blogg.se
Nettan




Hej, har två frågor:
Var kollar man kraven på en windows 7?
Och mitt startprogram tar långt tid på sig att öppnas, varför?

2013-01-16 @ 12:18:14 http://simsmixy.bloggplatsen.se
SimsMixy





Kommentera här
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tänk på detta:

» Jag driver en Simsblogg, ingen designblogg.
Svarar ej på designfrågor, tyvärr. Ni hittar allt på designadinblogg.se
» Vill ni önska något? Vill ni att jag ska hitta något åt er?
Skriv då det i »detta inlägg här, så att alla önskningar finns samlade!«



tag -->